lördag, mars 29, 2008

Hej!

Idag vaknade jag klockan nio av att Anders inte kunde sova längre, så då fick inte jag heller det... (han gav igen, för det är så jag gör när jag inte kan somna på kvällen) Vi skulle åka till Tranås och hälsa på Lisen, men hon ringde och sa att vi tyvärr inte kunde komma (pga några problem som jag inte vill gå närmare in på). Vi åkte ner på stan istället och åt lunch och kikade i affärer. Vi såg en affär som hette Godishuset, och den gick vi självklart in i! Jag har aldrig sett så mycket godis på samma ställe i hela mitt liv! Helt sjukt mycket godis... såklart köpte vi "lite gran". Jag köpte bl a en chokladkaka som kostade 50 kr, för den såg grymmt god ut...!

Sen gick vi och fikade. Jag skulle ta en bit choklad till mitt kaffe då jag kände att det kom en svag doft av herrparfym. Jag trodde det var turkarna på bordet brevid som hade sprayat på sig lite för mycket, men när jag stoppade chokladbiten i munnen upptäckte jag att det va den som smakade parfym! Fy va äckligt! Anders smakade också, han tyckte att det va lika äckligt. Ush! Så kollade vi på den dyra chokladkakan... det stod "lavanda". Jaha sa Anders, du har ju köpt en chokladkaka med lavendel i... Och jag som trodde att "lavanda" va något land där chokladen typ va gjord... =( men så va det alltså inte... Så köp inte lavendel choklad om ni inte vill att det ska smaka herrparfym i hela käften! Lite bilder från caféet...


Sen gick vi i all fall på bio och åt resten av vårt godis, som va väldigt gott! Vi såg 27 dresses. Den va sååå bra! Det va JAG som valde filmen så Anders får väl välja nästa gång då... Men den va asbra iallfall, kanske lite mer en tjejfilm så klart. Men den rekomenderas att se! Efter det åkte vi till lägenheten och spelade tv-spel. Jag köpte Shrek! Det va lite svårt, trots att det bara va fråmn tre år. Men till mitt försvar har jag faktiskt inte spelat så mycket tv-spel i mina dagar, som exempel Anders tydligen har gjort. Saknar Uppsala pyttelite, men imorn åker vi hem!

Puss o Kram!

Inga kommentarer: