lördag, april 26, 2008

Stockholm i mitt hjärta!

Nu är jag i Stockholm! Matchen i torsdags va helt underbar! :D Synd bara att DIF tryckte in ett mål i andra halvlek, på straff till och med. Det vart 1-1. Men det va en underbar känsla, som inte går att beskriva, att stå där på Norra Stå och se AIK. Vi hoppade upp och ner och sjöng väldigt vackra sånger och hejjarramsor! Efteråt vart det så klart bråk, men då hade vi redan gått därifrån. Jag försökte leta upp en polis som jag skulle stå vid tills Camilla kom och hämtade mig. Men jag hittade bara polisbilar. De hade nog fullt upp ;)

Sen igår mötte jag och Camilla upp Linda i sumpan och tog oss in till stan. Felicia, Camillas ettåriga barn var också med. Måste bara tillägga att Felicia är så himla söt! Hon är så lik Shrek, helt sjukt lik, stora träsktrollsöron och alltihopa... Jag rukar kalla henne fille eller Shrek!




Hur som helst... På stan mötte vi upp Anders vid Åhléns. Vi gick och åt lunch allihopa på mitt favoritställe Coffehouse by George! När jag är i Stockholm brukar vi gå dit, och när Camilla är i Uppsala brukar vi gå till Cupido. Gästen i staden får bestämma liksom. Det va verkligen jättetrevligt! Sen gick vi på stan i fem timmar, uuuunderbart! Shoppa shoppa shoppa :D Camilla och fille avvek lite tidigare. Efter shoppingrundan åkte jag och Anders till brommaplan ochh mötte upp Jacob. Vi handlade lite mat och dryck och åkte hem till Anders mamma. Jacob åkte hem till sig, dvs trettio meter ifrån Anders mamma. Jag och Anders gjorde oss i ordning, för att sedan traska över till Jacob. Grillen krånglade. De använde nästan en hel flaska tändvetska! Crazy! Mamma har sagt att man inte får hälla tändvätska på grillen efter att man tänt den, men det struntade dom i. Middagen serverades halv tio, bättre sent än aldrig :D Men det va gott iallafall. Sen förfestade vi till elva, då tog vi taxi in till Medborgarplatsen. Kö överallt! Två av Jacobs kompisar hoppade över grindarna. En av dom gjore magplask på andra sidan, så vi garvade som fan. Det såg sååå kul ut! :D Men kön va lång så till sist gav vi upp. Det slutade, efter mycket om och men, på Mosebacke. Nåt knasigt ställe, med några gamla gubbar som uppträdde. De måste försökt va coola eller nåt... Hårdrock med stagediving... hmm. Nja, inte riktigt min typ av musik. Det fanns ju inte ens något dansgolv, såjag och Anders drog lite tidigare. Vi tänkte vara ekonomiska och för en gångs skull. Så vi tog tunnelbanan till brommaplan, köpte nåt att äta på en grill där, och gick därifrån till anders mamma. Det tog ca tjugo minuter. Men med nyinköpta högklackade skor kändes det som tjugo timmar... Men jag fick fotmassage när vi kom fram! :D Jag älskar fotmassage! :D

Idag mår man väl som man förtjänar. Ändå drack jag inte så fasligt mycket igår, men men... Idag är vå plan att inte göra någonting! Så nu ska jag gå och göra ingenting!

Tjipp tjopp lingonsnopp!

Inga kommentarer: