tisdag, juni 03, 2008

Tur i oturen!

Idag va en trevlig dag. Jag kom upp hyffsat tidigt ur sängen, så mina chefer kunde bli lite glada att jag någon gång inte börjar jobba klockan ett... hehe. Efter jobbet gick jag och Anders och åt middag på stan, sushibuffé :D Sen åkte Anders tillbaka till Stockholm för att jobba resten av veckan... och jag traskade hemåt igen. Jag skulle in i Anders lägenhet för att hämta min dator, det är nämligen en viktig pokerturerningi ikväll klockan åtta! Men då hade jag låst in mina nycklar, å jag kom inte in! Och killen Anders delar studenlägenheten med va inte heller hemmma... Jag kom på att Indra kanske hade en extranyckel... jag ringde henne. Hon va på Snerikes, så jag fick traska tillbaka till stan, möta henne och få nyckeln hem till henne. Så nu sitter jag hemma hos Indra! Kom in genom dörren fem över åtta, skyndade mig in på hennes dator och in på pokersajten. Men vilken tur, turneringen börjar inte förrän klockan nio! Pjuhh... Vilken tur i oturen! Indra hade ingen extranyckel till mig. Men jag ringde mamma, och hon hade. Så hon ska ringa när hon är påväg hem från jobbet. Passar på att blogga lite i väntan på turneringen. Får väl se hur länge jag blir kvar hos Indra, mamma har en tendens att bli senare än vad hon säger...

Tjipp o plonk, KLONK! :D


Inga kommentarer: