torsdag, maj 01, 2008

Valborg är över!

Äntligen är valborg över. Visst kan det va kul ibland, men efter tjugotre år är det inte lika kul längre. Fast jag måste säga att igår va en av mina bättre valborgar :D Vid tolvtiden gick jag, Anders och Jacob ner till ekonomikumparken. Där togs dessa oerhört vackra bilder på mig!



Vi hade med oss lunch från Ica och lite att dricka. Jag drack bara en sjunolla cider. Se
n vid tvåtiden skulle vi till Snerikes chanmpagengalopp. Men kön va så exremt lång redan vid två, och insläppet började inte för än klockan tre. Så vi satte os på Le Parc istället. Tre timmar senare, efter att antal rundor med vodka-redbul till mig, och öl till killarna, så upptäckte vi att klockan va lite väl mycket för att det skulle bli någon galopp... Så vi köpte med oss pizza och gick hem till mig istället! Vi åt, fixade till oss, och traskade vidare till en förfest hos någon någonstans :D Men det va trevligt! Det va en rolig sak som hände :D Anders kompisar från Stockholm va ju där allihopa, och Jacob hade köpt en godispåse... Jag tog en godis, stoppade den i mitt öra och grävde runt lite så den blev lite öronvaxig. Sen la jag den på en som hette Roberts ben. Han höll på med sin mobil så han märkte inte va jag höll på med. Jag frågade om den va god, och så började han äta den. Jag höll på att skratta ihäl mig! Sen va jag intå så poppis hos Robert längre! Hahaha! Det va en kille där som hade djurgårdens färger på sin tröja. Såg liksom ut som en landslagströja fast i pikéform. Så jag frågade om han va djurgårare. Nej, han va visst gnagare han med. Men borde man inte ha lite koll på vilka färger man går om kring med då liksom... hmmm. Sen blandade jag värdlens starkaste grogg, drack upp den, och vart odräglig för resten av kvällen. Vi hade biljetter till Norrlands nation, så vid halv elva gick vi dit. Stod i kö i hundra år. Men jag babblade med alla så det kändes som att det gick rätt så snabbt ändå :D Det va sååå mycket folk. Norrlands är ju extremt stort men med åttahundra sålda biljetter så vart det lite väl mycket. Svettig och varmt men bra musik! Träffade på Indra och Pia där, men dom gick typ när vi kom. Anders har två lite töntigare kompisar. En som heter Mårten och en som kallas totto. Mårten va jätterolig att dansa med. Vi fjantade oss och dansade någon sorts kanindans. Men sen när han skulle gå till baren så tänkte jag att då kan jag väl fortsätta dansa med totto. Det gick i fem sekunder, sen sa han bestämt "Kan du inte dansa med Anders istället"!? Hehe, han tyckte nog att jag skämde ut honom lite för mycket. Men då kom Mårten tillbaka :D Jag och Anders va inte där så jättelänge. Vi pallade inte. Valborg i Uppsala är hårt! Vi köpte med oss lite skräpmat hem till mig, och sen deckade vi. Idag har jag inte gjort mycket. Vi va och åt sushi, jag, Anders, Jacob, Indra och Pia. Sen spelade jag lite poker, och somnade om... Nu är det ett år kvar till nästa valborg, och jag längtar inte... Man blir så oerhört sliten när man öppna första cidern klockan ett och håller igång i tolv timmar konstant!

Hej då på er knasbollar!


1 kommentar:

Anonym sa...

därför är man hemma och chillar på vaöborg =P